Allah merhametlidir öylede buyruluyor ebedi cehenneme gidecekle şefkatden gitmezmi ? ya azabıyla sorgularsa ?
Adaletdir ebedi cehenneme gidenler rahmetin son noktasını bitirdiklerinden ebedi cehennem adalet olur adaletsiz olsa azabıyla sorgu gerekir azbıyla sorgusuz ebedi cehenneme gideceklerde şefkatden gitmiş olur çünkü onun sorgusu azabına muhatap olmuş olur.
Demek itiraz edilse azabıyla belkide cehennem azabındaki dehşetin mislisiyle artmasına sebeb olacakdır.
Allah cennetimi ister cehennemimi o zaman cehenneme ebedi gidecekler haksızlıkdanmı gider orta yol diye günahları savunan olursa cennete temizler girer ve ebedidir ozaman önce cehenneme girmesi gerekir oda ebedi çıkış ? Her iki ebediyetde ortalama olamaz olsa ebediyet anlayışını ve inançları bitirir ebediyetin yarısını cehennemde sonra cennetde sonra tekrar cehennemde sonra cennetde mantığını gösterir bunuda hiç bir akıl kabul etmezse her şeyi yoktan var edip akılları ve nimetleri ihsan eden nasıl eder demek ebedi gitmeyenlere Cehennem günah pisliklerinden temizlenme yeridir Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. günahları üç şey temizler buyurmuşdur bunlardan biri ateşdir.
İmanlı insanı öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir insanlığın içinde Hz.Adem a.s.,dan Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. kadar gelmiş peygamberler ve öldürenin kendiside var geriye yaşayan kim kalıyor ve bunda kul hakkı var Allah kul hakkını af etmez kabeye gitsedemi?
Kabeye gitmeden önce komşunsa dahi kul hakkını ödemen gerekiyorki komşu hakkı imanlı 1 insanı öldüremekten daha hafif meseledir çünkü hatırladığın kulun yanına gidip unuttuğun borcunu öder hakkını helal talabinde bulunabilirsin ölen insan ise ahiretde hesabı görülür buda ebedi azapla ödenir risale-i nurda belirtildiği gibi insan kainatın küçültülmüş modeli Allahın yarattığı en mükemmel nazenin halifelikle üstünlük verip kendisi için yarattığı değer verdiği aynası hükmündedir.
Duruma bakınca bir kişinin ölümünden bir kainatı yok etmiş gibi görünüyor bu kainatın içinde insanlık alemi cinler alemi melekler alemi hayvanlar alemi ve belkide bilmediğimiz 18.000 alemde bilemediğimiz çok yaratılmış mahlukda olabilir burası belkide sınav dünyası olduğundan yada bilmemizin faydası olmayacağından bilemiyoruz varsayalım desek işde kainatdaki tüm varlıkların vebalerini almış olmaya benzerki ebedi cehennemle noktalanır.
Allah dünyaya değer verseydi kafire su dahi içirtmezdi kutsi hadisinde kafirin içdiği suya şükretmesi gerekmezmi Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. asrında olması gereken önemli dünyalık ?
Binek deve evi eşi vardı başkada yoktu ve aç yaşadı Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. hep orta yolu tutmuş ve peygamberlikden önce bile hiç günaha girmemişBediüzzaman Said Nursi Hz. ve Büyük Alimin dünyayı kalben terk etmeli kesben değil dediği gibi Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. hayatını anlatan tanımın orta yol olduğunu göstermezmi kalbe ruha huzur bulan görür anlar ve tek kelimeyle derki gösterir.
Dünya hayatı insan hayatına bahşedilmiş belli vakit için kulluğun gerçekleşme amaçlı kurulan düzendir bu düzende dünyaya verilen itibar çöpe ve hurdaya attıklarımız gibi değersiz görülmeli bundan önceki önemin ise sadece kullukda olacağını gösterir yani kalben terk et kesben değil dini yaşantıda bunların hepsinin kurulumunu yapmış ve Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. doğumdan ölüme kadar hayat ele alınmış uygulanmış bildirilmiş gösterilmiş ve noktalanmışdır.
İman ehli ve imansız ehlinin ayrımı kitapların peygamberlerin gönderildiği imana göre yaşayan ehli iman topluluğudur ve iman etmişlerede Allah kalbe tasdik ettirir iman etmediyse ne kadar söylese çabalasada kalp mühründen açılmaz.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. bir kişiyi öldüren tüm insanlığı öldürmüş gibidir bir kişiyi kurtaranda tüm insanlığı kurtarmış gibidir buyuruyor.
Hadisdeki bir kişiyi öldürmekle tüm dünyadaki insanların ölümlerinde Hz.Adem a.s.,dan kıyamete kadar tüm peygamberler hatta hayvandan aşağa derekeye düşmüş olsa bile kendisinide öldürmüş oluyor kısaca tüm insanlığı öldürmüşdür o zaman başka birini kurtarmaya çalışsa boşadır ölüler dirilmez gelen gider giden gelmez kendisinide öldürmüş sayılacağından kendisini kurtaramıyorki başkasını kurtarsın.
Bir kutsi hadisde Allahın şöyle buyurduğunu Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. şöyle nakleder Eğer Allah bu dünyaya sineğin kanadı kadar değer verseydi kafire su dahi içirtmezdi Kafir inkardan cehenneme gider peki neden ebedi gider inkarla inkarı uluhiyeti tahkir itiraz red etmek saymak bunun karşılığında nefsine uluhiyet vermiş olur süfyanlık dine fitne bulaşdırandır kafirde sadece inkarıyla bilsede bilmesede firevunluk vermiş olur nefsini yücelti inkar ettiği baştaki uluhiyet inancıyla yaratanı yok saymasıyla kainatı alemin yaratılışınada farkında olmadan inkar etmiş olur çünkü yaratıcı yoksa geriye ne kalıyor hiç bir şey herşeyi yok etmiş oluyor kendisinide yok etmiş olup inkarındaki uluhiyete yalan konuşmakla gün gelipde kendi varlığını inkar edemediği gibi vereceği hesapda ise sadece kabul etmekle yaratıcıya itimatı red etmekle ebediyet neticelenir bu ebediyetin içindeki bir doğru bir yalan olan hesaplarda inkarındaki tüm yalanların neticesi cehennem olur şeytan kıyamete kadar insanları cehenneme sürüklemek için mühlet ister.
Allah kıyamete kadar mühlet verir ve baştan kaybetmesiyle insana karşı üstün olmaya çalışır şeytanın vasıflarını bilirsiniz hased,kibir,öfke gibi şeytan ebedi cehenneme gittiğini biliyor zaten dünyayı ne yapsın şeytan lanetlenmesiyle kalbi mühürlenmiş insanların kalblerinde fasıklık olanlarında gösterirki şeytana verilmeyen dünya onlarada haram edilmişdir şeytan yemek bile yemek için hep insanları kullanıp hırsızlık yaparmış yani kimi şeytan yolundaki imansızlar ahiretlerini şeytanın şer işlerini yapmakla bitirmiş oluyorlar.işde dünya hayatından bir kesit ve bunla ve benzerleriyle ilgili hadisi şerifde şöyle buyrulmuş.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. Hz.Ömer r.a. efendimize istemezmisin ya ömer dünya onların ahiret bizim olsun buyurur Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. hayatında yaşantısında evi,eşi,binek olarakda devesi vardı ve hep aç yaşadı Bediüzzaman Said Nursi Hz. ve Büyük Alimin dünyayı kalben terk etmek kesben değil dediği gibi Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. benim asrımda fakirlik ahir zamanda zenginlik saadetdir buyurmuşdur o asırda dünyalık nefsin coşkusunda eğlenceler partiler gibi hatta daha ileri gitmiş şeytanın pislik oyunlarına kanmışlar vardırki bunlar dünya menfaatine dahildir mesela bir iki evin var zenginlikle nefsini yüceltmek övsünler diye apartmanım olacak hırslardır.
Bir şeyden herşey yapmak istiyorsan özgürlüğünü bir şey yapman lazımki buda kimseyi cehennemden kurtarmaz yanlız bir şeyden hürlük istiyorsan din bu hürlüğü veriyor din dışı yaşantılar ise ne kadar özgür desede manen dünya ve ahiretinide esir etmişdir yani şeytana esirdir.
Demekki dünya nimetleri iman ehli insanlara verilmiş yani kısaca kutsi hadisde buyrulduğu gibi dünya perest kafirler içdikleri suya şükretsin!..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Allah Sorgu Yapsa Ne Denir
Asrı saadet zamanında ya inanmayanlar yada münafıklar onu Allah bunu Allah yarattı peki Allah kim yarattı diye Peygamber Efendimiz Hz.Muhamm...
-
De Allah c.c. D.A. Yıllar ne çabuk yalanlarla geçti demi? Kur'an ayetleri ebedi cehennemlikleri anlatmış ilahi yargı dünyada yapılmıştı...
-
Risale-i Nur Kur'an tefsiridir, süfyan meselesi münafık olmasıdırki peygamberlere kitaplara iman din düşmanıdır. Asrımızda alim tab...
-
M.K. Atatürk zamanından 1999 yılına kadar ülkede bazı sorunlar olsada, Milletin isteğine göre iş güç geçim gibi özgürce hayat yaşantısını ko...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder