Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. kadar her gelen peygenberlere iman ehlinden olmasıyla cennete girer konusundan,
“Cenab-ı Hak mahlûkatı yarattı ve beni en hayırlılarından kıldı. Sonra iki milletten (Arap ve Arap olmayan) en hayırlısından kıldı. Sonra kabileleri ayırdı ve beni en hayırlı kabileden (Kureyş’ten) kıldı. Sonra aileleri ayırdı, beni de en hayırlı aileden kıldı. Ben şahıs olarak da, aile olarak da insanların en hayırlısıyım.”(Tirmizî, Menâkıb: 1)
Ben devirden devire, aileden aileye intikal ile seçilerek Âdemoğulları soyunun en temizinden naklolundum. Sonunda şu içinde bulunduğum Hâşimî câmiasından neş’et ettim (dünyaya geldim).”(Buharî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi, IX/272)
Resul-i Ekremin (a.s.m.) beş yüz kadar büyükannesini tespit ettim. Bunların hiçbirisinde Cahiliye devri ahlâksızlıklarından ne bir zinaya, ne de başka bir kötülüğe rastlamadım.”(İbni Sa’d. Tabakat, 1: 60)
Abdulmuttalib ahirete, ahiret ceza ve mükâfatına inanır;
Vallahi, şu dünyanın arkasında bir dünya daha vardır ki, iyilik edenler orada iyiliklerinin mükâfatını görecekler, kötülük edenler de orada kötülüklerinin cezasını çekeceklerdir!" derdi.(Şehristâni, el-Milel ve'n-nihâl, II/240)
Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın peder ve valideleri ehl-i necattır ve ehl-i Cennettir ve ehl-i îmandır. Cenab-ı Hak, Habib-i Ekreminin mübarek kalbini ve o kalbin taşıdığı ferzendâne şefkatini elbette rencide etmez.”5 (Mektubat, s. 361)
(Amcası Ebu Talip ise Peygamberimiz (S.A.V.)'e iman etmemiştir. Ancak O’nu korumuştur. Cenâb-ı Hak onu zayi etmeyecektir. “Her ne kadar Hz. Abbas, ölüm esnasında dudağının kımıldayıp, kardeşinin ağzına kulağını verdiğinde Kelime-i Tevhidi duyduğunu Peygamberimiz 3:(S.A.V.)'e söylemişse de; Peygamberimiz: ”Ben duymadım.” demiştir.
Peygamberimiz (asm)'in amcalarından Hz. Abbas (ra) ve Hz. Hamza (ra) iman etmişlerdir.)
o asra kadar hanif dini yaşantısı sürüyordu yahudi ve hristiyanlık dinlerinin olmasıyla değişdirilmesi ve henüz dinin tamamlanmamış olması Ebu Talip hem peygamberlikten önce hemde Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. peygamberliğini ilan etmesinden sonra onu koruyacağını bildirmiş ve henüz Kur'an,ın emirleri tümüyle indirilmemişdi Ebu Talip vefatında Bu delillerle Ebu Taliple konuşmasında Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. iman et şefaatçi olayım buyurması esnasında Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. düşman olan hasımların gelmesi neticesinde Ebu Talip hanif dini üzerine demesiyle vefat gerçekleşmesi hasisesinde hasımların Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. zarar vermesini ölürken dahi engellemekle korumaya çalışmasıda olabilir.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. önce gelmiş peygamberlere iman etmiş olanlar elbetde iman ehlinden cennete girecekdir Ebu Talip ise eğer hanif dini üzere vefat etmiş olsada iman ehlinden sayılır Hz. İbrahim'e as. iman edenler elbetde cennetlikdir ve Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. asrında din korumak hemde acaba gerçekten son Nebimidir gibi terettüd düşünmüşde olabilirki Ebu Talip ahirete inanan iman etmiş kimsedir demekki İbrahim iman etmiş dahi olsa cennete girbilir yada Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. ben duymadım buyruğuna binaen cehennem söz konusu olsa Allahın ona azap etmeyip cehennemde bir dünya yaratabilir fakat Hz.Abbas ve Hz.Hamza iman etmeleriyle yalan konuşmayacaklarından onların şehadetiylede Ebu Talip cennete girebilirki sonuçlara bakılınca sahabe efendilerimizin bir çok tebliğ vazifesi yapdığı ülkelerde ve bu asırda dahi iman etmeleriyle cennet ehli olanları Allah delil olsun diye bildirmeyebilir Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. duyması gerekmiyor çünkü şehadetleri kalpdeki iman delillendirir asrı saadetde ben duymadım buyruğunda amcalarına yalan söylüyorsunuz manası verilemeyeceğinden doğru olduklarını tasdikler şekilde ve gerçeği söylemesi bakımından ben duymadım buyurmuş olabilir demekki Ebu Talip cennet ehlinden olması % 99 denebilecek çok yüksek ihtimaldir.
Hz.Ömer r.a. birgün, O’nun saadet hücresine girecek ve hıçkıra hıçkıra ağlayacaktı. Efendimiz, niçin ağladığını sorunca da, o koca Ömer şöyle diyecekti; ”Ya Rasulallah! Dünya kralları, kisralar servet içinde yüzüyorlar. Senin ise altına sereceğin bir sergin bile yok.. Yatağın hasır.. Ve teninde yattığın zeminin izleri.. Halbuki kainat senin için yaratıldı..”
Allah Rasulu, şu cevabı verir; ”İstemez misin Ey Ömer, dünya onların, Ahiret de bizim olsun!”
Yoksa o Kur,an-ı kendisi uydurup söyledi mi diyorlar ? Hayır onlar iman etmezler. eğer doğru söylüyorlarsa haydi onun gibi bir söz getirsinler Tur 33-34
İbnu Mes'ud radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Kıyamet günü cehennem, yetmişbin yuları olduğu halde getirilir. Her yularında, onu çeken yetmişbin melek vardır."
* Mücahid anlatıyor: "İbnu Abbâs radıyallahu anhüma bana: "Cehennemin genişliği ne kadardır, biliyor musun?" diye sordu. Ben: "Hayır!" deyince: "Doğru, Allah'a yemin olsun, bilemezsin!" dedi ve ilave etti "Bana Hz. Aişe radıyallahu anha dedi ki: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm 'a: "Kıyamet günü Arz toptan O'nun bir kabzasıdır (tam tasarrufundadır). Gökler de O'nun sağ eliyle dürülmüşlerdir" (Zümer 67) âyetinden sormuş ve: "Bu sırada insanlar nerede olurlar (ey Allah'ın Resûlü)" demiştim. Aleyhissalatu vesselam: "Cehennem köprüsünde!" cevabını verdi."
Cehennemde 70.000 yular var ve her yularında 70.000 melek var ve en büyük yerde arş cehennem arşın altında demekki sabit değil.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. (ameller niyetlere göredir mühminin niyeti amelinden hayırlıdır) buyurmuş. demekki niyetdeki öncelikde imana bakar insanlar kazancın nerden geldiğini bilmez haramdan gelse sadece yapdığı işin kazancına bakarki buda ne iş yapdığı önemini taşır teröristlere islam düşmanlarına din düşmanlarına silah satmak gibi akıllar gösterirki bu akıllar deve kuşunda olsa herhalde uçmaya çalışırdı deve kuşunun hiç uçmaya çalışdığını görmedim demek bu gibi akıllardan deve kuşu bile daha akıllımış gibi ispatlar
Haram iş yapanlarda olan para madde ve madde haram ve haramdan anlamaz şuursuz maddeye sen kötüsün demek ne kadar mantıksızdır insanda olan kazanç şekli başkasının haramdan kazandığını sen iş yapıpda helal ve iyi iş yapdığında sana zarar vermez veremez din düşmanlarına insan öldürenlere ticaret diye alışverişde bulunmak al silahı ver parayı sonra gel vur beni demeye gelir emin ol gelir vurur.
Mülk sahibi mülkünde istediği gibi tasavvur eder Allah mülkünde iyi kullanılmasını ister verir demekki iyilik yapan iman ehline verilir kutsi hadistede Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. (Eğer Allah dünyaya sineğin kanadı kadar değer verseydi kafire su dahi içirtmezdi) buyurmuş demekki içdikleri suya bile şükretmeleri gerekir onunda hesabını verecek inkar ederse azapla ödeyecek mahşerde insan uzuvlarıda şahit tutulup konuşduruluyorsa niyetleede kalpde olandır kalbe girende neyse demek ahiretde kendisini açıklayacak 3 şekilde insan türünü oluşduran kalp var iman ehli ve imansızlar birde münafıklar demekki ahiretde kalplerde şahit tutulur Said Nursi Hz. insan kalbinde ya manevi cennet tohumu taşır yada cehennem tohumunu taşır demişdi demekki insan cehenneme girecek olursa merhamet netice veriyor o zaman cehennemde nimet ve lutüfdur ya azabıyla hesab sorsa ebedi cehenneme gideceklerde bile lütfu gösterirki baska careside yokdur ki ayetde Allah dlerse azap eder dilerse af eder buyrulmus.
Hz.Adem,de emredilen olması gereken vardırki insalıkda huzur ve yapması gereken terbiye hasıl olsun o asırda bulunabilecek emir gösterirki adam öldürme kul hakkı yeme zina yapma en önemli olan emirlerdirki bunlar Allahın istemediği şeytan işleridir ve bundan sonra her ümmete gelen emirlerde aynı sistemde emirdirki ve olması gerekende budur Allah kulları için şeytanı apaçık düşman gösterip doğru olan yolu gösterir ve dini değişdirmeleriyle insanların sapıtmasıdır ki Allah her gelen yeni dinde olması gerekeni söyler hükme bağlar demek gelen dinlerin değişimini insanlar yapar yeni gelen dinle diğer dinlerde düzeltilir ve hükmü gerçekleşdirir dinlerde olması gereken en önemli emirlerde bellidirki her gelen dinde bu emirler değişmez.
Hz.Musa as,da belirtilen 10 emir diğer dinlerin üst emir eklenmesiyle diğer dinlerde olanıda bildirmiş olup son gelene hükmü devreder demek değişen insanlar değişdiren insanlar dinler değil Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. asrında dinlerin değişdirilmesiyle çok insanda tereddüt oluşsada dinlerde yaşanırdı son hüküm hıristiyanlıkdı ebu talip vakasında Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. hep korumaya çalışması demekdirki Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. düşman değil tereddüt yaşamasıda olabilir.
Birde son anındaki mevzuya bakılırsa İbrahim hanif dini üzere vafatıdırki Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed s.a.v. dinin tüm hükmü bitmemişti hatda ayetlerle Kur,an emirleri yeni inmeye başlamıştı her gelen peygambere iman edilmeside cennet ehlinde olmasına işaret verirki demek Ebu Talip cennet ehlinden sayılabilir derece farkı olabilir.
Kur'an da Tevbe 113 le ilgili açıklama vardı Peygamber Efendimiz Ebu Talip vefatında mağfiret dilemek istemiş ve bu ayetin indiğini rivayet edilmiş Ebu Talip Hz. İbrahimin as. dinine göre vefat etti Kur'an,ın diğer ayetlerinde Hz. İbrahimin as. dinide hak din olduğu buyrulmuşdur bunun açıklaması yazılmıştır iman ehli olarakda ayetle delillendirilmiş anlatılmıştır yani Tevbe113 ayetininde Ebu Taliple ilgisi yok ayetin Ebu Talip hakkında indiği söylentisi olan rivayet yalandır ve Tevbe ayetinde Ebu Talip adı niye yok ? Ebu lehep için ayet inmiş Tebbet suresi var biliniyor ve Ebu Talip peygamber düşmanlığı yapmadı çok büyük destekde verdi ve Kur'an yeni nazil olunduğu zamanlarda Ebu Talip vefat etti ve Hz. İbrahim as. dini üzere o asırda Peygamber Efendimiz ibrahimin dini üzere hayatı vardı Hz. Hatice ra. validemizle evliliği İbrahim dinindeyken oldu Ebu Talip cennetliktir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder