4 Mart 2016 Cuma

Benliğin Ayrımı

Benlik insana verilen kişiliktir nefs tüm organların bağlı bulunduğu ana organ türüdür göz kulak dil gibi organlar sayesinde nefs görür duyar tadar kalbde manevi alemlere açılan tek organdır nefs kalble manevi lezzetler alır eğer şeytan kalbe hükmetse cehennemde diğer alemde olduğundan nefs dünyada yaşandığından yalancı manevi lezzet alır gerçeğide cehennemin azabının çok küçük cüzüdür bu sebeble nefs manevi lezzet aldığını sanarken kalb azap içindedir nefs kişilik değildir kişilik kalben olur kalbi iyi olanın benliği cennet tohumu kişilik alır kötü olanın benliğide cehennem tohumu kişiliğini alır nefsin benliğiylede kişilik çıkar yani nefsin benliğinden kişilik ayrılır nefs şerre meyillidir nefsine hakim olan manevi cennet tohumu taşıyan kalb nefsini terbiye eder ruhu kalbi açılır nefsini küçültür cennete götürecek saflığı temizliği verir nefs artık kişiliğine zarar veremez binek olur insan nefsiyle manevi aleme yol alır nefsini şerre harcayanda kalbi ezilir nefs büyür benliği şer içinde olur bulunduğu hayatdan öteye gidemez gidemediği yerde kalır gördüğünü yaşar işte nefsin benlikteki yani kendisinde olan kişilikte şer kişiliğidir manevi cennet tohumu olan kişilikte kalb kişiliğidir bu kişilikte birbirinden ayrılmış olur mesela nefsin iyilik iddiası sahtedir gösteriş için iyilik yapanların kibir nefsini yüceltme şeklidir kalben yapılanda nefse itimat yoktur Allah rızasını gözetir kısaca ben varım diyen nefse itimat eden kişilik benliği bana veren kalbe itimat eden kişilik ayrılmış oluyor cehenneme giden kişilikler cennete giden kişiliklerdir.

Benliği Allahın hayır yolunda kullanırsan benlik tevazu mahviyet kazanır cennet yolunda olan benlik oluşur şer yolunda kullanırsan şeytanın kendini beğenen kibir hased gibi şahsiyete girer bu şahsiyetde kalbe işlenendir kalbden gelende kişiliği oluşturur benlik ortaya çıkar.

Denseki Allah şerleri yaratıyor kişiliğinde şer olmazmı yaratma yoktan var etmedir ? nasılki ilk hilkatle yaratılış şer değildi ve şeytanın lanetli şerre sebeb olmasında hiç denebilirmi şer yaratıldı bunun için şeytan şerdir istediğide şerdir ve şeytanın istediği nazarında gördüğü yaratılışda şerdir mesela insanda şer istiyor yani şeytanın yolu lezzetli gibi geliyor şer işliyor zevk alıyor bu insan için şerdir kötüdür fakat Allah nazarındaki yaratılışda şer değildir çünkü ilk hilkatdir ve ilk hilkatde nimet içindir insanın anlaması kötülüğe şer nazarıyla bakması iyiye de hayır nazarıyla bakmasıyla anlama kavraması açısından kısaca iman esaslarında hayrıda şerride yaratan Allah emredilir detayları açıklamaz detaylarda zamanla anlaşılır.

Allah vacibul vucütdur benliği vardır kendisi bizzat vardır mesela insansız hava uçakları icad edilmiş bu uçakla dünyayı gezdirip havadan aşağa kameradan izleseniz sizi göremeyenleri görürsünüz fakat sizi göremeyenler uçak kendi kendine geziyor deyip sizi inkar etseler hiç akıl kabul edermi hatta ne kadar komik gelir kendi kendine yapılması hiç mümkünmü hiçmi düşünmezlermi denmezmi dünya dönüyor güneş çıkıyor yağmur yağıyor insanın yaratılışından ölüme varıncaya kadar ve bir sürü mevzular Kur`an ispatla anlatıyor uçağı bile yapan kişilik var şahsiyet mevcut olduğu gibi Allah şahsiyetinde kişiliğinde eşi menendi olmayandır yani tek yaratandır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Allah Sorgu Yapsa Ne Denir

Asrı saadet zamanında ya inanmayanlar yada münafıklar onu Allah bunu Allah yarattı peki Allah kim yarattı diye Peygamber Efendimiz Hz.Muhamm...