Risale-i Nur Kur'an tefsiridir, süfyan meselesi münafık olmasıdırki peygamberlere kitaplara iman din düşmanıdır. Asrımızda alim tabakasında din bilen vardır süfyan kendisini alimden üstün görmesi kibirden hacı hocaları fetvacı yapması menfaati güçledir, bilinirki kitaplara peygamberlere dinlere ve iman düşmanı olan alim olamaz, siyasi ilmi güçlü denmeside parayla hacı hoca din bileni şerre fetvacı yapar peygamber efendimiz s.a.v. bildirdiği deccal bir cenneti bir cehennemi var mevzusu deccal cennetlik yüzünü göstermesi süfyanlığıdır dünyada insanlığın malını mülkünü gasp ederek insanın kazanması gereken malı mülkü kendi nefsine tapındırmakla insana ait olanı güya verir yani helal yolla alınması gerken malı mülkü dünya hayatını gasp eden deccal güya iyilik yapıyor riyakarlığı yapıp insanın kendi malını insana veriyor mesela sizin malınız mülkünüz var sizin malınızı hayatınızı gasp ediyor çalıyor ve gel tapın diyor senin malını iade edeyim diyor bilmeyen insanlar sanıyorki iylik yapıldı halbuki sizin malınızı size vererek kendi nefsini yücelterek tapındırıyor süfyan münafıklığıda maddecidir.
Said Nursi Hz. süfyanın mağlup edilmeyecek demesinde dünyada inkara sebeb olacak fitne çıkartacak yalanlarla yarışılmaz yani süfyanın münafıklıkla kendisini Müslüman göstermesiyle fitne fesad anarşi kaos çıkarmasıyla insanlığı aldatmasıdırki yalanlarla iftira fitnelerle yarışılmaz ve süfyanın fitnesiyle yarışılmayacağından mağlup edilmez. Yani ebedi cehenneme hemde dibine gitme yarışı yapılmaz, yapanlar varsa münafık sapkın ahmaklar cehennemin dibini kazanmıştır mağlup edilmez.
Tüm insanlığın dünyada nasibi vardır bir ev bir binek asrı saadetde olandır ve Peygamber efendimiz s.a.v benim asrımda fakirlik ahir zamanda zenginlik saadettir buyurmuştur yani bazı masum mazlumlar hakkı gasp ediliyor ve hırsızlığa şerre alet ediliyor insana kötülük yaptırıyor Peygamber efendimiz s.a.v doğruluk iyiliğe iyilik cennete götürür yalan kötülüğe kölülük cehenneme götürür buyurmuştur kötülük yapan insanın hakkı gasp edilmiş ve şerre alet edilmekle cehennemine sebebiyet verilmiş kim suçlu?kötü yola düşmüş insan dini imanı doğruluğu görene kadar sebeb olan suçludur çünkü irade vardır cehaletin bilmeden yapılanın masumiyet özrü vardır bildikten sonra iradesiyle suç verilir ayetler umumidir tüm insanlığın anlayışına göre hitap eder mesela kafir ve münafıkla ilgili ayetler gizli hitap yapmaz çünkü ebedi cehennemi gerektiren fermanlar açıkça ilan ederki gizlenemez mührü delil olanın ayetde görmesi gerekende apaçık delil olmasıdır inkara af olamaz.
Hayatını sapkınlığa veren herbir mahlukta iradesinde olan sapkınlığı seçmesiyle cehennem tehlikesindedir demek mahkeme-i kübraya bırakılıyor.
Kur'an red ettiği şirki ilim kurtarmaz iyilikde kurtarmaz çünkü dini hakikate alet edilen şirkin cezası cehennem olabilir demekki sapkınlığı dinin yasakladığını din hükmü veren için şartlaştırmak mahluka tapınmaktır yaratıcıyı emrini inkardır demek mahkeme-i kübraya bıakılıyor.
Kur'an hükmü ilmi insana vererek hükmü yaşanması emredilirki sapkınlık şirk fitne fesad dinde yasaktır demem mahlşukatın iradesinde olan menfaati nefsi hevesine insanlığı alet etmekle dini şirke sokma hevesiyle sanıyorlarki sebeb oldukları şirki iğnelemekle suçlarlar fitnenin dünyaya yayılmasına sebeb ve dine zarar vermeye sebeb kalbe ve insanlığın kalbine şirk sokmaya sebeb sapkınlığı isteyenlerdir demekki MAHKEME-İ KÜBRAYA BIRAKILIYOR.
Tüm insanlık hükümcü olsa Kur'an ve peygamber yolundan ayrı yola gidemez çünkü sapkın fesad fitne anarşi yasklanmış hüküm cehennem yoludur sebeb olan işleyen gibidir öyleyse nefsinden başla birine zulm veya öldürmek istiyorsan nefsine zulm yapıp öldürürsün yasaklanmışı yaşarsın ebedi cehennem hükmünü nefsine yaşatırsın ve ebedi cehenneme gidersin bilki ebedi cehennemin sebebi ilk iman esasıını inkardır.
Ayetleri çingizlizce okumadan güzel okuyun sonra mana verin hükmü Kur'an yalan olmaz olamaz çünkü Kur'an mahluk değildir ayetler değiştirilmesi Kur'an,ı mahluk yapmaz hükmü olan ayetin ezelden ebede giden cennet ve cehennem hakikati ebedidir vardır.
İbrahim 34 ayetde Kur'an anlatıldığında dini iman yolunda düşünülmeyen batıla girer ebediyet fikrini nefsi katamazsın nimeti vereni tahkir retdir.
İyiliği Allahtan kötülüğü nefsinden bil hükmüyle yapılan ihsan dünyada sürüyle envai çeşit nimeti hanginiz inkar edebilirsiniz kim veriyor?
Doğusundan batısına dünyada insandan hayvana tüm mahlukların canlı kalması hergün yenilen içilen nimeti hanginiz inkar edebilirsiniz?
Doğumla başlayan çıplak hayat ve nimeti hazır buldunuz yapılan iyilikleri nefsinden değil Allahtan bil o halde hanginiz inkar edebilirsiniz?
Süfyan iftirası atmaya çalşıyorsanız ebedi cehenneme sebeb olacak fitne çıkarırsınız dünya için dininizi satıştır çünkü yapan nefsi menfaati hevesine tabi olandır müslümanın hakkına gasptır körlerde ftira olmayanı var göstermektir yalandır yalanda münafıklıktır, fitne,de olmayanı var göstermektir yani iftiranın yayılmasına fitne denir.
Türkiyede diyanete emir veren diyanetin türkiyedeki camilerde fetva verdiğini biliyorsunuzda süfyanın siyasetçi dine şer alet eden münafık Kur'an peygamber kitap demez bilmez süfyan fetvacı yapar de c çal asırlardır dini alet eden münafık asırlar zalimdi Allahmı hüküm verdi? özellik anlatılırken süfyan nedir?tam bir yalancıdır yalan olan din varmıdır? demekki fetvacılarla dini kullanıyor din anlamaz süfyan sahih hadisde anlatılmış süfyan kalbi kafirdir islamın içinden çıkacak yani kendisini Müslüman tanıtacak ve Müslüman tanıtmasıda fitneye insanlığı birbirine düşürerek kaos anarşi düşmanlık bozgunculuk yapacak yani bildirilenle dinsiz münafık şahısdır dinsiz olan din anlatamaz delilli açık bilinirki dine şer alet edilmez din iman kitap peygamber düşmanlığı yapılmaz süfyansa tam tersidir yalancı aldatan din düşmanı kitaplar peygamberler dinler birdir bir olanın olanın tarafgirliği olmaz süfyan ikdridar ve cesareti kendinden zannedecek kibirini gösterir insan olanda inkarda olsa insanlığı yaşar tüm delillerde belirtildiği gibi gerçeği örtmek tarafgirlik cihetindedir şerre deccal süfyana biattır.
İnsan 30 ayetinde Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz kuşkusuz Allah bilendir hüküm ve hikmet sahibidir buyurmasıyla dini şirke şerre keyfi zevki nefsi menfaate alet edenler vardırki yaptıkları pisliği çirkefliği iğrenç şirkleri allaha isnad ederek allahtan o diledi o yaptı iftirasıyla nefsi şerri zevki alem yapan şirk çetesidir yani zina ırza geçerek tecavüz içki kumar insan öldürmek iftira fitne fesadlık yaymak iblis yolunda tüm pislikleri yaparlar ve yaratıcıya iftira atarak o yaptı yarattı fitnesi çıkarmakla nefsi zevki şerri ırz düşmanlığını din düşmanlığını yaparlar lut kavmi gibi yaşasınlar hükmünü görmezler iğne fitne fesad bozgunculuk yapmakla münafıklığı delillendirirler.
Zannı beyin yalancı vehimle aldatılırsa nefsi günaha sokar günah kalbe işlerse cehennem tohumuna sebebdir.
Nisa 10 ayetde anlatılan yetim hakkı kulhakkı önemli olmasa Allah bana gelme kuluma git buyurmazdı insanın hayatı bir erkek ve kadın birbirine ebedi nimetdir seversen bir sev seninle pazara kadar değil mezara kadar diyorlar halbuki ölüme değil ebediyete kadar sev yani yaratandan ötürü yaratılanı sevki ilk imandır bir insanın fiziğine şekline bakılmaz imanına dinine bakılır çünkü dünya mezarda çürümüyle insan bitiyor neyi kaldı?