Ali İmran 178 eski asırlarda kavimlere hep peygenber gönderilip iman edin çağrısı yapılırdı ve iman edenler ayrılıp helak başlardı bir mühlet geçipde iman edenler ayıklanırdı ayetde kafir olanlar kurnazlık yaptığından gizlenmek isterler sonra münafıklarda ayıklanmış olup cehennemin dibine gideceklerde ayıklanır ondan mühlet bir zaman sürüp helakla kavim öldürülürdü ve hayat tekrar iman ehliyle başlayıp düzen yaygınlaşmaya başlar.
Hz.Musa a.s. Hz.Davud a.s ve Hz.İsa a.s. kavimleridende helaklar kalbiyle mühürle oldu yani iman alındı en son gelen hükümleri Allah emretdi ve yazıldı Said Nursi Hz. dediği melekler yeryüzünü doldurmuş kayıtda vazifeni yap gerisine karışma demiştir her imanlı insan vazifei asliye olan hayatı emri bil maruf nehy anil münker iyiliği emret kötülükten men et peygamber mesleğini Yahudi Hıristiyan ve Kur'an hükmüyle tüm müslüman dinler.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. kadar böyleydi ve Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v.den sonraki asırlarda helaklar hep kalble oldu yani kafir ölene kadar mühleti vardı münafıkda ölmeden mühürlendi ve asrımıza kadar olan hep kalble oldu her asırda asra göre büyük zatlar geldi ve Said Nursi Hz. asrımızdaki büyük alim insanlığa cennet yolunu gösterip din iman hizmeti açdı ve dünya sonuna kadar hüküm sürecek.
Yerine getirmekle vazifelidir kafir inancı az olan ve din iman bilmeyene anlatıp iyilik güzellik yaşatmaya çalışır münafıklardan uzak kalır çünkü kafir kimliği delillidir düşmanlıkda kendisinedir tanınır münafıklarsa iman kemiren zehirdir yüzüne gülüp imanını yok edecek tuzakla ebediyetinle dünya hayatınıda zehir eder kalbe cehennem zehri taşıtır hayatı azapla yaşatır münafıkların kimliğide açıklanmıştır delillidir din imanı büyük alim çok güzel anlatıyor ve yol gösteriyor okuyunki münafıklar kimlikleri açık görülür mesele işid deniyor pkk deniyor insanlığı öldüren ebedi cehenneme gidecek din adıyla yaparsa münafık olup cehennemin dibine gidecektir asrımızda helak olduklarının delili hükümlerdir yani eski asırda insanlık helakla ölürken asrımızdaki helakda hükümlerle kalbi öldürür çünkü ebediyet olmadıktan sonra dünyada ne kadar yaşarsan yaşa yeme içmeden ibaret geri kalan sadece et kemikdir helak bekleyipde dünyada eski asırdaki gibi felaketler bekleyen varsa bir helak olacak son helak dünya sonu geldiğindedir ve bitecek ebediyet başlıcak insanın ölümü zaten bir son ve dirilişe kadar çok çabuk geçecektir çünkü öldükten sonra zaman ve süre bitiyor ya cehennem azabında olacak yada cennet misal manevi saadet hayatı lezzeti yaşayacak kabir hayatı imanlı cennetlik olunsa ölüm acısı azıcık tadıyon ve ölüyon bir hadisde ölüm acısı boyna inen 70 kılıç darbesinden beterdir buyrulmuş hadis şüphelidir yada kafir imansız için söylenmiştir ölüm acısını yaşayacak olan kafir inkarcıdır çünkü anne şefkatinden evladına zerre acı vermek istemez eğer verirse bir kabahatından suçundan azcık okşar o misal diyelim anne şefkatinden çok şefkatli Allah var hayvanlar bile ölürken manen zevk alıpda ölüyor yani acı yaşantısı yok o bile lezzet bizki insanız en zayıf en nazenin en muhtaç en mükemmel ihtiyacı pek çok hayatı seneler sonra düşe kalka öğrenen insan denilende mahluklardır bize verilen şuurla yaratıcımıza olan ihtiyacımız lisanla dua fiilen dua hep istiyoruz ve nimetlerle dünya sofra halinde bize hizmet ediyor ben insanları ve cinleri yalnız bana kullak yapsın diye yarattım buyruğuyla Said Nursi Hz. insanın dünyaya gönderilmesinin hikmeti halıkı yaratısını tanıak ve ona abd olmaktır dediğide kulluk yolunda insanın vazifesi yaratıcıbı tanıyıp neden yaratıldığını anlayıp kulluk yapması iman ehli birbiriyle bağı ebediyet yörüngeli hayatıdır yani yaratıcı 1 peygamberler 1 kitaplar 1 dinler 1 birbirimize tüm bağımız bu yaratıcı buyruğundan peygamberlerin buyruğuna ve milyonlarca evliya asfiya gelmiş ve Said Nursi Hz. ve büyük alim yani tüm birlikler hepsi aynı mesleyi anlatıyor konuşuyor hiç mümkünmüki milyonlarca anlatılanlarda hepsi aynı manayı anlatsında bazı zındıklarda biriki kişi ayrı ahmakça ne dediği anlaşılmayan aptallıkla gevezelik edip saçma sapkınlık yapsında ona inanılsın ? Kitaplardan ve milyonlar yalancımıdır ?
Hem şerri yaratıcaya iftira atmakla fitne çıkartan zındıklar kendi iradeleriyle şer yaparak hiç bir delil olmadan yaratıcıya iftira atanlara inanıyorlarda delilli açıklanmış anlatılmış ayetli hadisli olanlara niye yaratıcının verdiğine inanmıyorlar demekki menfaati keyfi şerre zevk isteyen zındıklardır kalbi kafir münafıklardır.
Kitaplar peygamberler ve milyonlar hepside bir birini destekleyen aynı yörüngeli cennet hayatını iman ehli olanlara müjdeyle anlatıyorlar kimse kimseye iman veremez çünkü iman edenin kalbi niyeti Allah biliyorki kendi tecelli etmediği inkarcıda iman olmuyor tecelli imandır demekki imansız kafir delilli din imana karışmaz kimseye zalimlik yapmaz zulm yapmaz keyfi hayatını düşünür nefsi övülsün isteyen benliğidir yani kafir din imanı alet etmez zalimlik zulm yapmaz demekki münafık herşeyi kendine meşru görüp saltanat için zalimlik zulm yapar din imanı kullanıpda nefsine tapılsın diye zalimlikle zulm yapar münafıkla kafirdir kalbi kafirdir yüzü dindar menfaati için kendisini bile satar kafir kalbikafir ve yüzüde kafirdir yanikalbde olana göre haraket eder ondan hesap günü hayatına göre kalbi iyilikle doluysa af edilebilirde inkarcılığı dünya hayatı çeşitli zevki şerli yasaklanmış olan zevki için nefsi inkarla aldatır çünkü nefs kötülüğü ister kötü şer zevki nefs yaşamak ister nefse yenilen kalbden haberiolmadan hayatı zevk peşinde olup terkedemez kafir bundan kaybediyor şer zevki yaşamak için inkarla gönül avutup hayatını bitirir halbuki nimetler o kadar çokki şer zevki sıfır kalır nedir şer zevki ?
Zina içki kumar yani hep zararlı insana hiç yaralı değil helal olanlar sayılsın nedir helal olan ?
Yasaklanmış az olanı ayır gerisi helaldir ne çok nimetler insana hizmetçidir insan ilk doğumla tertemiz günahsız ve en mükemmel yaratılır bri hadisde her insan islam fıtratı üzere doğar sonra anne babası çocuğu ya Yahudi ya Hıristiyan yapar buyrulmuş yani islam fıtratında olan din Yahudilik Hıristiyanlık ve Kur'an son bildirdiği dindir hepsibir din fıtratıdır hadisde buyrukda Yahudilikde Hıristiyanlıkda islam fıtratında olduğunu anlatır çünkü Yahudi Hıristiyan ve islam diyelim anlaşılsın bu dinlerden başka din yok islam fıtratında olan kim?kafirmi ? münafıkmı ? onlarda din varmı yani inkarcılık diye din varmı ? demekki kitap ehli olan Yahudi Hıristiyan ve islamiyetdir üç din islam fıtratı olarak anlatılmışdır bundan başkada din olmadığına göre dinlerden başka çıkan sapkınlıklar hep cehennem yoluna işaretdir hükümlerde yazılıp anlatılmışdı bir ayetde Hıristiyan Yahudi ve islamiyetde olanlar ayrılığa düşmüşlerdi fakat sonra tekrar birleşdirdik gibi bir ayet anlatılmışdı yani islam fıtratında olanda Müslümandır Yahudi Hristiyan ve Kur'an son bildirdiği din Müslüman olanlardır mesele kafir diye fıtrat varmı ? yok.
İnkarcılık fıtratı diye bişey denmiş olup sapkınlığın en ahmak olanıdır kafir ve münafıklık dini varmı peki fıtrat varmı ? yok.
Kafir inkarcılıkla hayvandan farkı yok sadece dünyası vardır hayvan gibi hayatda yer içer şehvetinde olup aşar hayvandan fıtrat olarak tek konuşması vardır fıtrat olarak insanlıkdan nasipsizdir yani konuşan hayvan münafıklarsa kafirden aşağıdır hayvan fıtratında bile kafir gibi olamazlar yani hayvandan aşağıdır konuşan madde robotlar vardır fakat münafıklar robot olmadığı gibi konuşan madde gibi taşdır eski asırlarda hadislerde anlatılan mana ve kelime hep uyumlu olup anlaşılır.
Hadisde "Sizler adım adım, karış karış ve dirsek dirsek daha önceki ümmetlerin yollarını izleyeceksiniz. Öyle ki, onlardan biri kertenkele deliğine girmiş olsa -mutlaka bir hikmeti vardır diyerek- siz de o deliğe gireceksiniz." buyrulmuş.
Nedir mana ve açıklaması ?
Hadisde "Sizler adım adım, karış karış ve dirsek dirsek daha önceki ümmetlerin yollarını izleyeceksiniz. Öyle ki, onlardan biri kertenkele deliğine girmiş olsa -mutlaka bir hikmeti vardır diyerek- siz de o deliğe gireceksiniz." buyrulmuş.
Nedir mana ve açıklaması ?
Sizler hitabı sahabelerden dünya sonuna kadar gelecek ümmetinedir ümmet olanda Yahudi Hıristiyan ve İslamiyet dini olan müslümanlardır yol izleyeceksiniz dinler arasında olan sevgi hoşgörü diyalog birlik olunmasıdır ki ümmet denmeside ümmetler ayrı değildir şöyle diyelim Yahudilik cenneti Hıristiyanlık cenneti islamiyet cenneti kaç tane cennet var ?
Üç tanemi bir tanemi ?
Yani ümmet olanı bildirmişki manen anlaşılır cennet bir tanedir kertenkele deliğine girseler sözü çok ilginçdir kertenkele deliğine sığacak insan varmıdır ?
Demekki manen ya internet gibi incecik kablodan sanki kertenkele yuvasına benzeyen tv veya bilgisayara işaret edilmişki manasında anlatılanda bu olabilir veya hadise eklenmiş kelimede olabilir.
Şüphesiz ayetlerimizi yalanlayanlar ve onlara karşı büyüklenenler, onlar için göğün kapıları açılmaz ve halat (ya da deve) iğnenin deliğinden geçinceye kadar cennete girmezler. Biz suçlu-günahkarları işte böyle cezalandırırız. (Araf,40) manası nedir ?
Ayete kafir ve münafıklar gibi ahmakça zıd bir sual edilse siz iman ehli iğne deliğinden yada iğne deliği gibi olan bir şeyden halat yada deve geçirebilirmisiniz o zaman sizde büyüklenen kafir veya münafıksınız dense Allah dünyada bile böyle suala cevap verecek iman ihsan etmiştir.
Suale yanıtda incecik kablodan dünya girişi deve sanki iğne deliğinden geçmiş gibi hatta büyük gökdelenler bile izliyosun ve hatta sebebler dairesinde kablo olmadan havadan uzaydan bile wirelees bağlantısıyla dünyayı izliyorsun hadisde anlatılanda dinler arasındaki birlikteliktir çünkü Yahudi Hıristiyan ve İslamiyet bilinen durulan başka din ve kitap ehli iman ehli yok.
Zumer 41 peygamberler inkar eden kafir ve münafıkların vekili değildir şerortayol diye terörsitlere insan öldürmeye hüküm veren münafıklardır.
Bildirilen buyruklarda peygamberler kimseye vekil değildir sapkınlık yapan yapan kendisini ebedi cehenneme atmış olup kimseyi sorumlu tutamaz peygamberler cehennemliklerden sorumluda değildir inkar eden kendi isteği rızasıyla kabul etmiştir din iman düşmanlığı yapan münafıklarada münafıkun ayetlerinde asla bağışlanmaz buyruklarıda vardır yaratıcının bağışlamadığını kim bağışlayıp cennete alacak ki ?
Tahrim 9 Ayetde peygamberlere emredilmiş kafir ve münafıklara sert davranılır insanların imanını emmek isteyen fitne fesad çıkartana helal olsun insanları ebedi cehennemlik en mükemmel kötülük yapıyosun al saltanat ve nimetlerin en güzelini hak ettin al dünya senin denmez kör kütük sarhoş birisi şöförlük yapsa insalığın ve kendi hayatınıda felakate götürür mesele dünyanın bir sürücüsü vardır oda yaratıcı ve peygamberlere verilmiş insanlığın ebedi ve dünya hayatı için gerekli olan en mükemmel yolu göstermiş ve dünyada her biriniz şöför gibi kendi hayatından ve ailede başlayıp çevresinden gitgide dünyanın tümüne gidilen yolculuk için hazırlık yapılacak ilim bilgi ve eğitim sorumluluğu vardır hem kendi bir şöför dünyadaki yolculara rahatlık huzur sevgi birlik kardeşlik verecek güzel hayatı anlatıp ayet ve hadisleri peygamber yaşantısını anlatıp yol gösterir peygamberler cennete göre yaşar eğer zalim zındıklar rahat verseydi zulm yapmasalardı çok acıda yaşamıcakdı insanın vazifesi kulluk ve ona göre gerekende buyrulmuş mesela zengin insan açı insanlığı düşünecek işinde gücünde gerekli yardımı yapacak kötülükler engellenecek dünya cennet misal yapılacak her bir insanın vazifesi vardır dünyadaki insanlığa zarar veren şerdir kötülükdür.
Amerika birliğidir hükümlerde anlatımında örnek verilirken ayrılmış olarak anlatılmışdı önceden demişdim Amerika ne derse o ve iman ehli ayrılmaz bütündür cennet bir tane var bir gün ebediyen orda olacaz ve inançda imandır kabul et gir.
Bana olan niyetiniz nedir ?
İstemediğimi zorla yaptıramazsınız benim yaratıcım var peygamberim var kitabım var dinim var yaşa diye emrediyor yaratıcıya tapılır iman peygamberlere yapılır din iman anlat emrediyor ve kimseyi ilgilendirmez benim hayatım insan öldürmüyorum zulm yapmıyorum din iman anlatıyorum ve anlatacamda hesabı ben verecem istemediğim kimseyi sevmek zorunda değilim kimseyi ilgilendirmez dünyada yaratıcının ve kitaplar peygamberler hükmeder dünya kimsenin tapulu malı değildir kimsenin rızkını gasp edemezsiniz çalamazsınız cehennemle bedelini dehşet ödenir.