Enfal 69 insanın hayvanlardan ayrılan özelliğinden helal ve temiz olan nimetlerden faydalanp temiz ve helal hayat yaşantısıdır hayvanlarda organizma yediklerinde içdiklerinde vucud yapılarında mikroba bağımlıdır mikroplar hayvanlarda hücre gibidir mesela insanda olan hücrelerde mikroba karşı atmaya çalışır ilaçlarda alınınca toplu tüfekli savaşır gibi mikropları vucudtan atar hayvanlardada mikroplar hastalık yapan pis olan nimetleri alır yaşantısını geçirir hayvanlarda leş yemesi gibi mevzularda görünür anlaşılır hayvanda mikroplar hücre konmundadır insanlarda haramlarda hayvanların yediği leş gibi olmasıdır bundan haramlar insanların kalb yapısını tiskindirir imanı yok etmesede günahla insandaki vucud yapısını bozar en çok beyin ve düşüncesini günah içinde yaşamasını gösterir haramlar içinde olan insanlıkdaki hayat delildir.
Ali imran suresi ayetlerde asırlar öncesinde anlatılan yeni din gelmesiyle bazı inanç bozuklukları imanın zayıf olmasından inkarcılığa gidilmiş acaba ayetde kitap ehli bildirilen iman ehli değilmidir ? bu ayetlerdede kitap ehli bildirmesi iman ehli olduklarına delildir ve defalarca kitap ehli denmesinde şuur beyin ve kalbi inanca sevk edip uyandırmasıdır kitap ehlinde yaşanılan inançdaki hayatı ve kitaplarında olanı açıklamasıda yeni gelen nazil olan ayetle Kur'an,ın kitap ehli olanlara gönderen yaratıcının varlığını delile sevk ediyorki özü bilen özü konuşturur doğru gösterir açıklar inkara meyli yok eder demekki inkar etmeyenden hariç inkarcılarda olan inat hased kin peygambere olan düşmanlıktan insanlığın arasında peygamberlerde insan gönderilmiş inkarcıların peygamberlere düşman olmasındaki sebebde o peygamberse niye kendi nefsinde peygamberlik yok hasedi inatçılığı ve bundan oluşan kin öfke kendisini peygambere eş koşmak eşilik iddia etmesidir inkarcıların hasedinde olan peygamber düşmanlığıdır inanç kavramı mevzusundan peygambere düşman olan bilerek ve isteyerek düşmanlık yapar bunlarada münafık denir.
Münafıkların kalb mührünün sebeblerinde bilerek ve isteyerek peygambere eş koşmak inkar etmek yalanlamak vardır bilerek olmasa peygamberlere düşman olmaz düşmanlık yapmazdı kalbde mühürlenmezdi mühürlenen kalbde asla af yoktur ayet sert anlayışla asla demesi anlatır men etmesidir.
Hucurat 12 ayetde zandan sakının çünkü bir kısmı günahtır buyrulurki kötü zanda olmakla belkide sandığının gerçek görecek gibi olacak ve sapkınlığa aldatmaya yalanlara günah batağına saplanacak yani herbir insanda zan hükmü olmaz çünkü yapılan iyilik kendisinedir işlediği kötülükde kendisinedir sebeb olsa yaptırdığından sorumludur hükümde Kur'an ayetden peygamber hadisinden verilirki birde hükmedilmesine izin verilmiş olanlar vardır onlarda zaten Kur'an ve hadis hükmüyle anlattığı açıkladığı din iman peygamber yolundan anlaşılır delillidir.
Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. müslümanın müslümana malı canı (namusu) kanı haramdır buyurmuştur.
Kim ne yaptıysa karnı açılktan değil açgözlülükten ebedi hesap günü kimne yaptıysa hepsinden gümüş altın villa saray zaten ve ebedidir orda gizli kalmaz yüzsüzlüklerini yüzsüzlükle maskeleyen yüzsüzler kendilerie müslüman diyorlarmış müslüman zulm yapmaz tuzak kurup kardeşiz diyerek müslümanın malına canına kanına el koyamaz haramdır.
Madem öyle ebedi hayatda kim müslüman imanlı pislik çıkacak kalbde ve niyetde hiç bişey gizli kalmaz ve ebedi hesapda haram diye bişey yok çünkü ebediyet başlıyor ben çöpten ekmek yemek yedimde kulhakkı yemedim kulhakkı yiyen açgözlülükten ve yaptıkları pislikleri yüzsüzlükleri kendi nefslerinde masum göstermek için başkalarına iftira çamur fesadlıkla namusuna hayatına ilişimekle iğneliyorlar sen de pisliğin çıksın onlar masummuş gibi pisliklerini ona buna iftirayla kapatmaya çalışsın hep sen hesap ver onlar kaçsın madem öyle gel böyle ebedi hesabda hepsinden saray alsak ebediyen yaşayacağımız kaç tane sarayımız olur herbirinden en az bir tane alsak ödeyebilirlermi bilmem yani yok olacak dünya nimeti sanki fakirin zayıfın yada helal kazançla çalışmış zengin olmuş dininde yaşayanın parasına malına mülküne gasp edenler veya iğnelemekle kendi menfaatini düşünerek kaçan kim ne yaptıysa yok olacak dünyada ızgara kebab yiceklermiş sanki ihtiyaçları var onun bunun rızkına onca para mal mülkleri var doymamışlar açgözlüler ona buna ödemelerle kendi nefslerine ne kalır bilmem fakat kendi nefsi hesabına kazandığı olsada kaybettiği açıkça anlaşılır.
Zümer 10 ayetde iyi işler yapanlar mutlaka iyilik bulurlar ayetdeki cümle ve hak yolunda sabredenlere ücretleri sınırsız bir tarzda ödenir buyrulurki sınırsız kelimesi ebedi demektir yani yapılan iyiliklere sınırsız ebedi nimet ihsan edilirken birde malı mülkü gasp edilmiş kulhakkı yenmişlerle hesaplaşılacak ve ödenmesi gerekenlerle iman ehlinin ihsanı artacak.
Onlar yerde biz yemezmiyiz hem dünyada dini kanun emirdir kulhakkı yemeyin buyrulur ebedi hesapda dünyada yaşanılanın yapılanın hesabı verildiğinde hak yiyenlerden altınmı gümüşmü saray veya villa nasılsa ordaki bilmem alırız veya daha ayrı nimeti alırız hem kulhakkı ödenir yemeğe geldimi insafsızlık yüzsüzlük yaptıklarını görmeyenlere göstermek gerekli gücü kuvveti masuma kullanıp ezmekle kendileri keyfi zevki hayat yaşıyorlar zum ediyorlar utanmadan yayıyorlar birde onlar zulm görüyor diyorlar din yaşantısı ne emrediyor ? demekki bunları yapan müsalüman değil eğer müslümansa ebediyetdeki malına mülküne elkoruz çerezlik yiceklermiş karınları tok gözleri aç doymamış açgözlüler dünyada nimet eksik sanki yemeğe geldimi gelsin kendi nefslerinde oh iyi iyi güzel misk gibidir yedirmeye geldimi zulm yapıyorlar malı mülkü gasp ediyorlar dünya yok olacak onca bir ömür yenilen içilen neydi ? bedeni besleyen kaldı vücudu geliştirdi gerisi hep lahımda gitti dünya bu kadar ve ebediyet başladığında yok olacak demekki ebediyetdeki kazanca bakmak gerekli ızgara kebab acılısından.
Bir bıçağı sebze meyve keserek hizmet ettirirsiniz maddeye yön verirsiniz yada insan öldürüp katil olarak nefsinizi helak edersiniz kullanım insana hizmetdedir dabbetülarz denilen neml 82 ayetde bildirilen yerden canlı çıkarırız meselesi madde haraket halindedir yalnız perdelidir.
Neml 82 bundan bir delil gösterilse her bir cihazda entegre hafıza ve fonksiyonla haraket eden maddeyi gösterebilirsiniz risale-i nurda şimendifer bahsinde gürültü ses verici manaya açık anlatım bildirilmişki dabbe hem sesli hem görüntülü her fonksiyonda bildirim yazı yani tv bilgisayar insanlığın kullanabildiği canlı maddedir mesela araçda radyo teyp cd çalar gürültülü haraket eden madde canlı ve dünyada insanlığın bildiği tüm cihazların yapılışında kullanılan ham madde entegre hafıza ve diğer parçalarla sanki iç ve dış organları varmış gibi maddeden haraket eden yzan çizen gösteren oynatan sanki insan hayatına benzetilen bir ruhu duyusu elektrikden gelen çekilince mezara gömülür gibi karanlığa gömülen dabbetülarz delilldir hem ayetdeki kesin bilgide maddenin haraket ettiğinin delilini ispat ediyor gösteriyor ve dünyada yaygın insanlığın hayır yolunda iyilikde veya şer yolunda kullanabildiği maddedir bıçak örneğinde verildiği gibidir.
Hep anlatıldı ki bir masum insanı öldürmek tüm insanlığı öldürmek gibidir yani masuma zulm etmek veya şerre zorla baskıyla gemlemekde öyle zorla baskı yapmakla iyiliğe değil şerre zorlanması münafıklıktır çünkü iblis vesvese verir zorlamaz baskı yapmaz zulm yok ondan kafirdir kafir olanlardaki hayat hakkı verilmesi anlatılmıştır kafirden aşağılık olanlarsa münafıktır yani iblisten aşağılık olanlar münafıktır insanlıkda siyasetle neyi çözecekler?cennet hükmü dinn emridir cehennem hükmü din emridir insanlık kendi yaptıkları siyasetle dünya menfaati dünyada ün şan şöhret başkanlık felan filan dırdır iki boş kelam at cebe servet para mal mülk insanlığın kendi yaptıklarıdır hepsi boş yedikleri kulhakkı hırsızlık ve günahlar siyaset değildir din yasaklarıdır insanlığım yapmaması gerekli olan emirdir demekki siyaset bir iş getirisi olarak düşünülse yapılan zulm din düşmanlığı ve hırsızlık bilerek yapılanların hesabıda olacaktır her nefs hesap verecektir.
Tüm dünyada yaratıcıyı peygamberi kitapları dinleri inkar etmeyen sorumludur yani dini inkar eden kafirdir sorumlu olmaz inkar ettiğinin neyinden sorumlu olsun demi?inkar eden kafir birde dini kullanırsa münafıktır demekki müslüman olan tüm insanlık dinin emrinden sorumludur.