4 Temmuz 2016 Pazartesi

Bela Veren Şeytan Ve Münafıklar

İnsanlar ve cinlerin kullukla vazifeli yaratılmış olmaları akıl sahipleri için idrak edilendir hayvanların yaratılışlarında açıkca görülürki akıl bakımından fıtratlarına göre hal tavır davranışları vardır mesela tavuk ve kuş gibi benzeri hayvanlarda korkak ürkek bir temsiliyeti vardır vahşi hayvanlarda yırtıcılık parçalayıcı vahşeti gösteren temsiliyeti vardır kullukla mükellef olan insan ve cin akıl olarak kendini hayvana benzetse hayvandanda aşağı mahluk olduğunu daha önceki yazılarımızda açıklanmıştı yani yaratılmış mahluk insan ve cin şeytanın yolunda hayvandanda aşağı mahluklaşmalarıyla cehenneme sürüklenmesidir hayvanlarında kendi fıtratlarına verilmiş hayatların olmasıyla cehenneme gitmeleri yoktur mesela ashab-ı keyf köpeği olan kıtmir cennetde olacağı söylenir yani o bir hayvan ve cennetle nimetlenme lezzet alma ruhani zevk almasıdır bu lezzetin ebedi olarak alınması ile yok oluş arasında çok fark yoktur varla yok arasında azap hükmünün olması yani cehennemin ve ebedi oluşu farkı gösterir hayvanlar cehenneme gitmezler kullukla mükellef tutulamazlar yemek içmek zevk etmeleri için yaratılmışlardır ve insana hizmet ederler bundanda anlaşılırki mesela tüm hayvanlar cennete gitse cennet güzelliklerin yaşandığı yer olmasıyla insan ve cinlerin ruhani veya göz zevklerine hitap ederek vahşi olan hayvanın fıtratı dahi melek gibi masumane sevimli sevdiren canlı cennete layık cennet süsü hükmünü alması gerekir kullukla mükellef olmadıklarından hayvanlar cennetlik olsalar orada yer içer zevkederler eğer yok olsalar cehennemin dehşet hayatı olmadığından ebedi cennetde olmalarıyla yok olmaları arasında fark yoktur cehennem azabıyla mükellef olsalardı hayvan değil insan olurlardı insanla hayvan arasındaki üstünlükde olan gerçek akıl sahibi olunmasıdırki Allah ayetlerde hükümlerini açıklarken bazı ayetlerde gerçek akıl sahipleri olarak buyurur demekki cennet ve cehenneme gitmenin ilkinde akıl vardır bu akılda imanlı-imansız olarak ayrılır yani Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. yolunda cennet hedefleyen akıl ve şeytanın yolunda cehenneme götüren akıl ashab-ı keyfin kıtmir olarak bilinen hayvanı cennete gitmesi şeytanında cehenneme gitmesiyle hayvanın bile şeytandan üstünlüğünün delilidir şeytanın yaptırım gücünün olmaması insanın şeytanca yol tutması ve şeytanın yapmadığını zalimlik zulm yapmasıda gösterirki ne kadar küçük olduklarının göstergesidir...

İnsanların başına musallat olan bela olan şeytan İlk Hz.Adem,le başlattığı düşmanlığıyla ebedi cehenneme gitmesi insanlardan intikam alması ne kadar küçük olduğunun ve imansızlığın delilidir yani zere miktar imanı olmuş olan insan bile şeytandan daha üstündür intikam almasında ebedi cehenneme gitmesi insanların başına bela olması ve bu isteğini kıyamete kadar mühlet istemesiyle göstermiştir.

Demekki insanların başına bela olan kibir,fesad,hased gibi şeytana tapmışlar ve şeytandan aşağı olan zalimlik,zulm,kaos,bozgunculuk,fitne,anarşi çıkartan münafıkların iman ehlinin başına musallat olup fitne çıkartarak iman ehline karşı dini kullanmaları iman ehlinin cehenneme gitmeleri için tuzaklarıdır yani iman ehlinin yaşantısını iman ehline karşı kullanarak cehennemlik yapmaya çalışırlar bununda delili zalimlik zulm işleyerek saptırmak için iftirayla hayatları vardır dünyada yaşananlarla yaşayanlar arasında iman ehlinin hayatları delilli imansızlarında hayatları delillidir.
Said Nursi Hz. Kur'an müellifi olması ve Risale-i Nur Kur'an'ın malıdır demeside delillendirirki bela vereni buldunsa kıl tevekkül demekle (fussulet-46) buyruğu ayet olarakda delilli gösterirki şeytanın gerçek bela olduğunu açıklar ve bu beladanda aşağılık olan münafıkların bilerek ve isteyerek bela verdiklerinin delilini gösterir eski kavimlerin başlarına gelen felaketler iman ehlinin başına bela musallat olan imansız dinsiz zalimlerdir bunlarında sapkınlaştıran şeytan ebedi cehennemin dehşet azabını en başta kabul etmiştirki kalbi dönüşü olmadan mühürlenmiştir demekki şeytandan ve hayvandan aşağı olan mahluklar insan görünümlü münafıklardır şeytanın dönüşü olmayan mührü açılmazki münafıkların nasıl açılsın bunu bilen münafıklar şeytana taparak başka insanlara zalimlik zulm yaparak bundanda zevk almaya çalışır ve cehenneme sürüklemeye çalışarak akıllarınca Allahı aldattıklarını sanarlar.

Andolsun ki biz, cin ve insanlardan bir çoğunu cehennemlik kıldık; çünkü onların kalpleri vardır, onlarla (ilâhî hakikatleri) anlamazlar; gözleri vardır, onlarla (İslâm’a ait gerçekleri) görmezler; kulakları vardır, onlarla (İslâm’a dair emirleri) işitmezler. İşte bunlar hayvanlar gibidirler, hatta daha aşağı/daha şaşkındırlar.İşte onlar, (düşünce, inanç ve yaratılış gayesinden ve Allah’a kulluktan) gafil olanların ta kendileridir.(a'raf 179).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Allah Sorgu Yapsa Ne Denir

Asrı saadet zamanında ya inanmayanlar yada münafıklar onu Allah bunu Allah yarattı peki Allah kim yarattı diye Peygamber Efendimiz Hz.Muhamm...