2 Şubat 2016 Salı

Hayır Ve Şer Adaleti

Bir kutsi hadiste Allah ben gizli bir hazine idim kendimi açığa vurdum bilinmek istedim buyurur demek ilk hilkatle başlayan yaratılışın gayesinde yaratılanların Allah bilmesi tanıması ve Allahın yarattığı mahlukatını nimetlendirmesidir insanın dünyaya gönderilmesinin hikmeti ve gayesi halıkı yaratıcısını tanımak ve ona abd olmaktır denmiş Said Nursi Hz.

Allahın yarattığı cehennem ve cennette insan ve cin eşit olacak denmez yani Allah yarattığı cennetde ve cehennemde eşit mahlukat sayısı olacaktır manası verilmez çünkü bu haşa ve kella Allah mahlukatına azap vermek için yaratmış denmesine sebeb olur o zaman mahlukata mükemmel çeşit nimetlendirmez ve insanlar ayrı dinlere ayrılmazlardı ilk hilkatle Kur`an ve Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. gönderilir ve kıyamete kadar sadece müslümanlara iman ehli denir müslüman olmayan herkes cehenneme giderdi hatta din emrettikleri az olmaz insan ve cin belkide kafasını kaşıyacak vakit bulamaz dini yaşantıda bile cehenneme küçük mahsurlu hata dahi gitmesine sebeb olurdu merhametin gayesine zıt cehennemde eşit olacak gibi böyle münafıklar hüküm verir ve münafıklar hükmetme ruhsatları yoktur o zaman böyle hüküm çıkartanların cezası olarak adalet tecelli eder yani hükümlerinin neticesi kendi azapları cehennem olurki işte bu adalettir.

İnsanın halifelik gibi makam verilmesinde bir çok sebeb olsada insanın mahluklar arasında en zayıf en muhtaç yaratılmış bir mikrop bulaşması sonucu hastalık karşısında yıkılan nazenin varlıktır Said Nursi Hz.en acize en çok verilir dediği gibi halifelik insana işaret eder.

İlahlık yapmaya çalışmak yaratılmış olan kendi nefsini ilah görmeye çalışır yani kendince Allah nazarıyla bakmaya çalışır en adilse burdada adaletli olunur diye hükmeder halbuki insan ve cin en aşağa derekelere gitmesi vardır hayvan dahi kendi lisanıyla Allah zikrederken şeytan alimleri saptıracak bilgisi olmasına rağmen kendini öyle derekelere atmıştırki hayvandan aşağa gitmiştir.

Allah kullarına emrettikleriyle hiç bir şey bilmeyen insana öğrettikleriyle şeytanca düşünceler üretenler şeytanı dahi geçemeyen münafıklar kendilerini ilah gibi görmeye ilah gibi düşünmeye çalışırlar halbuki imtihan olan hayatın içinde Allah ve Peygamber Efendimiz Hz.Muhammed s.a.v. duymamış bilmeyen en uzak diyarlarda yaşayan insanın şer ciheti ve hayır ciheti cehennemden kurtulması nazara alınır yani yüzdenin yarısı hayır yüzdenin diğer yarısı şer yaşamış olanda hayır fazlaysa imana işaret eder şerse cehenneme işaret eder burdada ahiretden habersiz olan kulların şeytanla imtihanı olurki şer ciheti fazla olsada yaşantıya kötü deyip kabul etmesiyle hayrı az olsada iyiliği kabul etmesiyle imana girer demekki yüzdelikdeki yarı yarıya hayatı olan olsa bu gibi bir durumda şerre rıza olup kabul edene cehennem hayra rıza olup kabul edene iman verilir bu ikisi arasındaki kulun iradesine verilmiş kabul etkisidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Allah Sorgu Yapsa Ne Denir

Asrı saadet zamanında ya inanmayanlar yada münafıklar onu Allah bunu Allah yarattı peki Allah kim yarattı diye Peygamber Efendimiz Hz.Muhamm...