İnanıp yararlı işler yapanlara, altlarından ırmaklar akan cennetlerin kendilerine ait olduğunu müjdele! Onlardaki herhangi bir meyveden rızıklandırıldıklarında:"Bu daha önce de rızıklandığımız şeydir" derler ve o rızık birbirinin benzeri olmak üzere, kendilerine sunulacak. Orada çok temiz zevceler de onların. Hem onlar orada ebedî kalacaklar. (Bakara 25)
Kötülükten sakınanlara vaad edilen cennetin durumu şöyledir: Orada bozulmayan temiz sudan ırmaklar, tadı değişmeyen sütten ırmaklar, içenlere lezzet veren şaraptan ırmaklar ve süzme baldan ırmaklar vardır.Onlar için cennette her çeşit meyve ve Rablerinden bir bağışlanma vardır. Bunların durumu, ateşte ebedî olarak kalacak olan ve bağırsaklarını parçalayacak kaynar su içirilen kimsenin durumu gibi olur mu ? (Muhammed 15)
Ebu Ümame radıyallahu anh anlatıyor: "Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki: "Allah'ın cennete soktuğu hiç kimse yoktur ki, onu yetmişiki zevce ile evlendirmiş olmasın. Bunlardan ikisi hüru'l-ayn (siyah gözlü), yetmiş tanesi cehennemliklerden kendine düşen mirasıdır. Bu kadınlardan herbiri şehvet çekicidir ve cennetlik her erkeğin şehvet gücü dâimidir. "Hişam İbnu Halid der ki: "(Hadiste geçen) "Cehennemliklerden kendine düşenmirası"ibaresinden maksad, cehenneme giren erkeklerdir; bunların kadınlarına cennet ehli varis olurlar, tıpkı Firavun'un hanımına varis olunduğu gibi."
Ebu Rezin el-Ukayli radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Cennet ehlinin çocuğu olmaz, (orada doğum yoktur)."
Hz. Enes radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm: "Mü'mine cennette şu şu kadar (kadınla) cima gücü verilir!" buyurmuşlardı.Kendisine: "Ey Allah'ın Resûlü! Buna tâkat getirilebilir mi?" diye soruldu."Yüz (kişinin) gücü verilir! (Böyle olunca takat getirir!)" buyurdular."
Hz. Ali radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Cennette bir çarşı vardır. Ancak orada ne alış, ne de satış vardır. Sadece erkek ve kadın sûretleri vardır. Erkek bunlardan bir suret arzu ederse o sûrete girer."
Bilinirki şeytan insanın yaratılmasıyla girdiği kibriyle meleklere sürekli gidip gelip bu ne için yaratıldı gibi meleklerden taraf bekler ve melekler taraf olmaz fakat sen kan dökecek sana asi olacak insanmı yaratacan diye bir söz söylemelerine sebeb olur Allah siz benim bildiğimi bilirmisiniz buyurması üzerine melekler yarabbi senin bize bildirdiğinden başka ne bilebilirizki derler.
Bu kıssadan melekler insan daha yeni yaratılacakken insanın kan döküp asi olacağını nerden bilebilirdi işte insandan önce dumansız kordan yaratılan cinlerin dünyada kan döküp Allaha asi olmalarından görmüşlerdir.
Dumansız kordan yaratılması şeytanında cinler gibi kullukta olmasıyla cinler gibi yaratılmasıdır yani cin ve şeytan aynı maddeden yaratılmıştır ve Hz.Adem as cennetden çıkartılmasındaki durumda bilinirki imtihanlar başlar.
Hz.Adem cennetden çıkmasına sebeb olunmasındaki öncelikle hikmeti belirtelim bundada Allah ezel ve ebede herşeyi bilmesidir Peygamber Efendimiz Hz.muhammed s.a.v. sahabe Efendilerimizle bu konuyu konuşurlar Hz.Musa ve Hz.Adem ile karşılaşır ve sen bizim cennetden çıkmamıza sebeb oldun buyurur burada Peygamber Efendimiz Hz.muhammed s.a.v. sahabe efendilerimize bunu açıklayınca şöyle buyurur Adem Musaya galebe çaldı Adem Musaya galebe çaldı buyurur ve devam eder Adem Musa,ya ey Musa ben daha yaratılmadan 40 sene öncesinde bu hüküm verilmişdi açıklamasını buyurur bunları kısaca açıkladıktan sonra konumuza gelelim.
Hz.Adem cennetden çıkmasaydı Allah emri gelene kadar emredileni dinleseydi şeytana kanmasaydı ne olurdu sonuçta bir neslin olması söz konusu izdivaçla insanlığın çoğalması vardır eğer Hz.Adem emri beklesedi insanlık cennetde olacaktır bunun en başlıca sebebi aile hayatında eşlerin bir bütün sayılmasıyla nimetlenmeleridir ve şu imtihan dünyasında dahi hüküm delil ve ihsanlar gösteriyorki ve iki ayrı insanın dünyada manevi geçici bir ücretin verilmesidir bu ücretin manevi denmeside maneviyat şuuruyla alınan lezzetin izdivaçla gerçekleşmesiyle cennet lezzetinin neticesini gösteren delildir cennetde dahi ebedi hayatda eşlerin yaratılmasını anlatan ayetlerde gösterir ve manasındaki derin açıklamasıyla dünyadaki hanım eşlerin cennetde diğer hurilerin sultanı hükmüne geçeceğidir bunun ilk gözle görülüp açıklanabilir olanıda hurilerin dünya meskeninde imtihana tabi tutulmamalarıdır demek manevi ücret olarak numune ihsan edilen dünyadaki izdivacın maneviyat alemi olan cennetde ebediyen devam edeceğidir.Sahid Nursi bir mektubundan açıklamasıda bu konuyu özetler mahiyetdedir.
Mü’minlerin kabl-el büluğ vefat eden evlâdları, Cennet’te ebedî, sevimli, Cennet’e lâyık bir sûrette dâimî çocuk kalacaklarını.. ve Cennet’e giden peder ve vâlidelerinin kucaklarında ebedî medâr-ı sürurları olacaklarını.. ve çocuk sevmek ve evlâd okşamak gibi en latif bir zevki, ebeveynine te’mine medâr olacaklarını.. ve herbir lezzetli şey’in Cennet’te bulunduğunu.. Cennet tenasül yeri olmadığından, evlâd muhabbeti ve okşaması ( olmadığını diyenlerin hükümleri hakîkat olmadığını).. hem dünyada on senelik kısa bir zamanda teellümatla karışık evlâd sevmesine ve okşamasına bedel sâfi, elemsiz milyonlar sene ebedî evlâd sevmesini ve okşamasını kazanmak, ehl-i îmanın en büyük bir medâr-ı saâdeti olduğunu şu âyet-i kerime (vildenünmühaddevün) cümlesiyle işâret ediyor ve müjde veriyor.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Allah Sorgu Yapsa Ne Denir
Asrı saadet zamanında ya inanmayanlar yada münafıklar onu Allah bunu Allah yarattı peki Allah kim yarattı diye Peygamber Efendimiz Hz.Muhamm...
-
Risale-i Nur Kur'an tefsiridir, süfyan meselesi münafık olmasıdırki peygamberlere kitaplara iman din düşmanıdır. Asrımızda alim tab...
-
De Allah c.c. D.A. Yıllar ne çabuk yalanlarla geçti demi? Kur'an ayetleri ebedi cehennemlikleri anlatmış ilahi yargı dünyada yapılmıştı...
-
M.K. Atatürk zamanından 1999 yılına kadar ülkede bazı sorunlar olsada, Milletin isteğine göre iş güç geçim gibi özgürce hayat yaşantısını ko...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder